حفاظت از خوردگی

وبلاگ تخصصی خوردگی و حفاظت کاتدی

وبلاگ تخصصی خوردگی و حفاظت کاتدی


حفاظت از خوردگی

جهت آموزش و انجام پروژه های حفاظت کاتدی و محافظت از خوردگی با نازل ترین قیمت در سراسر ایران با شماره 09106752588 و 09132050479 (جاوید) تماس حاصل فرمایید.
جهت تحلیل نمودارهای EIS، نایکوئیست، باد (Bode)، تافل و دیگر آزمون های خوردگی با شماره های بالا تماس حاصل فرمایید
جهت ترجمه متون توسط مجرب ترین کادر ترجمه و همچنین انجام پروژه ها و تحقیقات مرتبط با خوردگی و اکسیداسیون، با ایمیل javidparvar@gmail.com مکاتبه فرمایید
برای پاسخگویی به سوالات و مسائل مربوط به خوردگی با ایمیل و شماره تماس های بالا ارتباط برقرار نمایید
جهت همکاری در زمینه های مرتبط با خوردگی (ترجمه، پژوهش، آموزش و همکاری در انجام پروژه ها) رزومه خود را به ایمیل بالا ارسال نمایید.
جهت انجام نگارش، صفحه آرایی، ویرایش و... مرتبط با پایان نامه های دانشجویی با شماره های بالا تماس حاصل فرمایید

پاسخ سوال شما اينجاست(حتما ببينيد)!

وبسايت تخصصي خوردگي

کانال تلگرامي خوردگي

کانال تلگرام خوردگي

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

با توجه به ذخایر عظیم نفت و گاز که در کشور ایران وجود دارد ، انتقال این ذخایر به نقاط مختلف کشور اهمیت خطوط لوله را نمایان می کند و با توجه به هزینه های زیادی که برای راه اندازی خطوط لوله می شود اهمیت جلوگیری از خوردگیهایی که باعث وارد آمدن خسارات به آنها می شود بیشتر نمایان می گردد. در این مقاله خوردگی ها را در خطوط لوله از ابتدای ساخت لوله ها تا بهره برداری از آنها مورد بررسی قرار        داده ایم.خوردگی ها در عملیات بهره برداری از خطوط لوله به دو قسمت عمده تقسیم می شوند :  1) خوردگی های داخل لوله و                   2) خوردگی های بیرون لوله .  در این مقاله به شرح هریک از این خوردگی ها که ناشی از چه عواملی می باشند پرداخته و نحوه جلوگیری از آنها را به تفصیل بررسی کرده و راهکارهای مناسبی را ارائه نموده ایم..

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۴۷

خوردگی ( Corrosion )

خوردگی اصطلاحی است که به فساد فلزات از طریق ترکیب فلز با اکسیژن وسایر مواد شیمیایی انجام می شود.

زنگ زدن ( Rusting )

زنگ زدن فقط در مورد اکسید شدن آهن وآلیاژهای آهنی در هوای خشک یا مرطوب به کار می رود که محصول خوردگی از جنس هیدرات فریک یا اکسید فریک است .

اکسید شدن ساده  فلزات سبک

این فلزات شامل فلزات قلیایی و قلیایی خاکی هستند که وقتی اکسید شوند حجم قشر اکسید تشکیل شده متخلخل بوده و مانعی جهت نفوذ اکسیژن به داخل قشر اکسید نیست و اکسید خاصیت چسبندگی به فلز ندارد. به طور خاص سدیم وپتاسیم در حرارت های عادی و متعارفی میل ترکیبی شدیدی با اکسیژن دارند ولی در درجات حرارت خیلی کم اکسید شدن به تاخیر می افتد و اکسید تشکیل شده در این حالت خاصیت چسبندگی دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۲۲:۲۴

استخراج و اکتشاف منابع هیدروکربنی از اعماق دریا توسط سازهه ای دریایی و فراساحلی صورت می گیرد. اعضای لوله ای و صفحات فولادی تقویت شده یا غیرتقویت شده از مهمترین اجزای سازه های دریایی و فراساحلی هستند. اعضای لوله ای شکل به علت اینکه میتوانند نیروهای هیدرودینامیکی را کاهش بدهند به طور وسیعی در سازههای فراساحلی مورد استفاده قرار میگیرند. صفحات در معرض بارهای جانبی و در صفحه قرار میگیرند که میتوانند به صورت جداگانه و یا ترکیبی از هم بر روی سازه اعمال شوند. پدیده خوردگی از عوامل مؤثر در تخریب سازههای فراساحلی است، که باعث شکست سازه، کاهش ضخامت و کاهش استحکام نهایی سازه میشود. خوردگی حفرهای یکی از انواع خوردگی خطرناک، در دریا محسوب می شود که با کاهش ضخامت در یک سطح کوچک، میتواند باعث شکست سازه شود و پیامدهایی چون نشتی وآلودگی محیط زیست را به همراه داشته باشد. روش تحلیل اجزای محدود بعنوان رایج ترین روش در تحلیل سازهها است و در پیشبینی استحکام نهایی سازه دقت بالایی دارد. نرم افزارهایی مانند انسیس وآباکوس از نرم افزارهای قوی برای مدلسازی سازه های دریایی و فراساحلی هستند. در این مقاله روشهای مختلفی برای مدلسازی پدیده خوردگی بیان شده است و اثر خوردگی حفرها بر روی استحکام سازه بررسی شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۱۵

جهت خریداری فیلم آموزشی روش رسم و تحلیل آزمون پلاریزاسیون (تافل) توسط نرم افزار اکسل با شماره ی زیر (از طریق پیامک یا تلگرام) تماس بگیرید و یا با ایمیل زیر مکاتبه کنید

09132050479

javidparvar@gmail.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۰۱
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۳۵