خوردگی میکروبی در کشتیها و اثرات آن در افزایش موارد تعمیراتی
فولینگ میکروبی و خوردگی در کشتیها تقریباً بهصورت اپیدمی در آمده و اکثر شناورها از این معضل رنج میبرند. عواملی از قبیل فرمولاسیون سوخت، شیوههای حمل و نقل، آبهای آلوده بنادر، روشهای ضعیف اداره و تمیز کـردن کشـتی، طراحی بد کشتی و قوانین محدود کننده زیست محیطی رو به افزایش در مورد عدم استفاده از عوامل سمی ضد میکروبی از جمله عوامل تسهیل کننده خوردگی در شناورها میباشـد. آلـودگی میکروبـی در شـناورها مـیتوانـد در آلـودگی سـوخت، روانکارها، آب خنک کننده و آبهای خـن و مخـزن تعـادل بـ روز پیـدا کنـد کـه نتیجـه آن عبـارت خواهـد بـود از تخریـب موتور(فرسودگی سریعتر پیستونها و لاینر سیلندر و مسدود شدن فیلترها و نازلهای انژکتور گـاهی در طـی چنـد سـاعت)، خوردگی حفرهای مخزن سوخت، خوردگیهای حفرهای موضعی، خوردگی عمومی مخرب لولههای خن، ته مخـازن و بدنـه که معمولاً به دلیل عدم آشنایی کافی با عوامل بوجود آورنده، به افزایش موارد تعمیراتی منجر می شـوند. در برخـی مـوارد، حمله میکروبی از داخل و خارج به بدنه کشتی منجر به سوراخ شدن سریع آن شده است. از اینرو، شرکتهای بیمه بدنه غالبا از انعقاد قرارداد با کشتیها خودداری میکنند، مگر اینکه روشهای مناسب پیشگیری ضد میکروبی نهادینه شده باشند.
دانلود فایل این مقاله از اینجا