ویژگیهای ساختاری سازههای دریایی و
محدودیتهای اجرایی سیستمهای حفاظت کاتدی فداشونده و اعمال جریان بر روی آنها،
موجب پیدایش و کاربرد روشی مرکب از هر دو سیستم، تحت عنوان روش حفاظت کاتدی
هیبریدی شده است.
دراین تحقیق مسألهی حفاظت کاتدی هیبریدی و شرایط
مرزی حاکم برآن مطرح شده، سپس نحوهی ایجاد دستگاه معادالتی که با حل آن توزیع
پتانسیل به دست میآید، ارائه میگردد. برای ایجاد و حل دستگاه معادالت مذکور از
روش المان مرزی با در نظر گرفتن المانهای خطی چهارگرهی و ایزوپارامتریک روی
سطوح سازه و آندها و زبان برنامهنویسی فرترن استفاده شده و برای ایجاد رابط
کاربری زبان دلفی به کار رفته است. همچنین در انجام عملیات رسم مدل، المانبندی
و پسپردازش از نرمافزار GID بهره گرفته شده است. همچنین الزم
به ذکر است که عملکرد برنامهی حاضر با حل تعدادی مسألهی انتقال حرارت و
مقایسهی نتایج حاصل با نتایج یک نرمافزار تجاری المان محدود مورد صحهگذاری
قرار گرفته است. در پایان چند مسألهی نمونه و نتایج حاصل از اجرای برنامه برای
آنها ارائه میگردد.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
دانلود فایل pdf این مقاله از اینجا