حفاظت از خوردگی

وبلاگ تخصصی خوردگی و حفاظت کاتدی

وبلاگ تخصصی خوردگی و حفاظت کاتدی


حفاظت از خوردگی

جهت آموزش و انجام پروژه های حفاظت کاتدی و محافظت از خوردگی با نازل ترین قیمت در سراسر ایران با شماره 09106752588 و 09132050479 (جاوید) تماس حاصل فرمایید.
جهت تحلیل نمودارهای EIS، نایکوئیست، باد (Bode)، تافل و دیگر آزمون های خوردگی با شماره های بالا تماس حاصل فرمایید
جهت ترجمه متون توسط مجرب ترین کادر ترجمه و همچنین انجام پروژه ها و تحقیقات مرتبط با خوردگی و اکسیداسیون، با ایمیل javidparvar@gmail.com مکاتبه فرمایید
برای پاسخگویی به سوالات و مسائل مربوط به خوردگی با ایمیل و شماره تماس های بالا ارتباط برقرار نمایید
جهت همکاری در زمینه های مرتبط با خوردگی (ترجمه، پژوهش، آموزش و همکاری در انجام پروژه ها) رزومه خود را به ایمیل بالا ارسال نمایید.
جهت انجام نگارش، صفحه آرایی، ویرایش و... مرتبط با پایان نامه های دانشجویی با شماره های بالا تماس حاصل فرمایید

پاسخ سوال شما اينجاست(حتما ببينيد)!

وبسايت تخصصي خوردگي

کانال تلگرامي خوردگي

کانال تلگرام خوردگي

خوردگی به معنای تخریب یک ماده در اثر واکنش با محیطی که در آن قرار دارد، میباشد. یکی از مهمترین عاملهای مؤثر بر نرخ خوردگی در داخل لولهها، سرعت سیال در تماس با فلز میباشد. در این پژوهش اثر سرعت سیال بر دانسیته جریان خوردگی برای فوالد کربنی ساده (ST37 (AISI 1020 در محلول آب همراه با گاز چاههای بندرعباس در دمای 25 °C بررسی شده است. بهمنظور بررسی مکانیسم و سنیتیک فرایند خوردگی در شرایط هیدرودینامیکی، از دستگاه صفحۀ چرخان استفاده شده است. برای اعمال پتانسیلهای مورد نظر و ایجاد پالریزاسیون بر روی قطعه مورد آزمایش از دستگاه پتانسیواستات استفاده شده و برای تحلیل دادهها، روش مقاومت پالریزاسیون خطی بهکار برده شد. در این پژوهش، با تغییر سرعت چرخشی صفحه چرخان از 100 rpm تا 1700 rpmو ترسیم منحنیهای پالریزاسیون آنها، افزون بر بهدست آوردن رابطۀ تجربی انتقال جرم این سامانه ) Sh=0.8433 Re) که بسیار نزدیک به رابطۀ لوویچ بود. این نتیجهها نیز به دست آمد که با افزایش سرعت چرخشی 1/3 Sc 0.497- تا 1000rpm بهدلیل زیاد شدن میزان انتقال جرم، نرخ خوردگی افزایش مییابد. همچنین افزایش سرعت الکترود به مقدارهای باالتر، با تغییر مکانیسم خوردگی همراه میباشد که در پژوهش مورد بررسی واقع قرار گرفت. در پایان به ارتباط بین نتیجههای آزمایشگاهی و جریان سیال در خط لوله پرداخته شد و معادله ای برای محاسبۀ سرعت سیال جاری در خط لوله بهعنوان تابعی از سرعت چرخشی معادل در سامانه آزمایشگاهی بهدست آمد.

دانلود فایل pdf این مقاله از اینجا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی