حفاظت از خوردگی

وبلاگ تخصصی خوردگی و حفاظت کاتدی

وبلاگ تخصصی خوردگی و حفاظت کاتدی


حفاظت از خوردگی

جهت آموزش و انجام پروژه های حفاظت کاتدی و محافظت از خوردگی با نازل ترین قیمت در سراسر ایران با شماره 09106752588 و 09132050479 (جاوید) تماس حاصل فرمایید.
جهت تحلیل نمودارهای EIS، نایکوئیست، باد (Bode)، تافل و دیگر آزمون های خوردگی با شماره های بالا تماس حاصل فرمایید
جهت ترجمه متون توسط مجرب ترین کادر ترجمه و همچنین انجام پروژه ها و تحقیقات مرتبط با خوردگی و اکسیداسیون، با ایمیل javidparvar@gmail.com مکاتبه فرمایید
برای پاسخگویی به سوالات و مسائل مربوط به خوردگی با ایمیل و شماره تماس های بالا ارتباط برقرار نمایید
جهت همکاری در زمینه های مرتبط با خوردگی (ترجمه، پژوهش، آموزش و همکاری در انجام پروژه ها) رزومه خود را به ایمیل بالا ارسال نمایید.
جهت انجام نگارش، صفحه آرایی، ویرایش و... مرتبط با پایان نامه های دانشجویی با شماره های بالا تماس حاصل فرمایید

پاسخ سوال شما اينجاست(حتما ببينيد)!

وبسايت تخصصي خوردگي

کانال تلگرامي خوردگي

کانال تلگرام خوردگي

استانداردهای NACE

يكشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۴۶ ب.ظ

سیستم نام‌گذاری استانداردهای NACE ترکیبی از اعداد و حروف، به صورت زیر است.
XX XX XX-XX
دو کاراکتر اول، مشخص کننده‌ گروهی است که استاندارد مربوطه در آن قرار دارد. استانداردهای
NACE در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که در زیر به آن، اشاره شده است.
MR) Material Requirement)
TM) Test Method)
RP) Recommended Practice)
لازم به ذکر است که از سال 2007 به بعد،
RP به SP تغییر نام داده‌است:
SP) Standard Practice)

استانداردهایی که با
MR آغاز می‌شوند به شرایط ماده مورد استفاده در محیط خاص اشاره می‌نمایند. به‌عنوان مثال MR 0175 مربوط به نیازمندی‌ها و الزامات مربوط به فولادها در محیط حاوی سولفید هیدروژن در صنایع بالادستی است. استاندارد MR 0103 این الزامات را برای فولاد کربنی در محیط ترش در صنایع پائین‌دستی بیان می‌کند. استانداردهای نام‌گذاری شده با TM روش‌های آزمایش (تست متد) را معرفی می‌کنند. به‌عنوان مثال روش انجام آزمایش‌های SSC یا SOHIC در استانداردهایی مطرح می‌شوند که با این نام آغاز می‌شوند. کد SP مربوط به تجربیات موفق صنعتی در یک مورد خاص، مثلا حفاظت کاتدی لوله‌های مدفون در خاک یا جلوگیری از ترک‌دار شدن فولاد، در حین سرویس است.

چهار کاراکتر بعدی شامل چهار رقم است که نشان‌دهنده‌ی سال انتشار استاندارد هستند. مثلا شماره‌ی استاندارد
SP0170 مشخص می‌کند که این استاندارد، اولین استاندارد (01 نشان‌دهنده‌ی این مطلب است) SP چاپ شده در سال 1970 (70 نشان دهنده‌ی این مطلب است)‌ است. استاندارد SP0472 نشان دهنده‌ی چهارمین استاندارد SP چاپ شده در سال 1972 است. دو کاراکتر آخر نیز نشان دهنده‌ی سالی است که آخرین ویرایش، بر روی استاندارد انجام شده است. به عنوان مثال آخرین ویرایش بر روی استاندارد RP0170-97 در سال 1997 انجام شده است.


در بسیاری از موارد یک مهندس خوردگی نیاز به قضاوت و نتیجه‌گیری در مورد یک پدیده یا رخداد دارد. ارائه دلایل منطقی جهت توجیه بروز یا پیش‌بینی یک پدیده مرتبط با خوردگی یکی از مهم‌ترین وظایف یک مهندس خوردگی در سایت است که برای انجام این فرآیند، تجربه و دانش کافی ضروری به‌نظر می‌رسد. برای بالا بردن دانش خوردگی باید در ابتدا مطالب موجود در کتب و مقالات مرتبط، مطالعه شده و پایه‌ای برای تجزیه و تحلیل شرایط ایجاد شود. البته برای کارکردن به‌صورت موفق در صنعت، این میزان از دانش کافی نیست. از آن‌جائیکه در بسیاری از موارد کارها به‌شکلی پیش می‌رود که نیاز به ارائه یک قضاوت دقیق وجود دارد، یا شرایطی که در آن نیاز به تصمیم‌گیری قاطع احساس می‌شود، برای جلوگیری از هر گونه اعمال نظر شخصی، اطلاع از استانداردهای مرتبط، ضروری می‌نماید. در حقیقت استانداردها حداقل شرایط لازم برای کارکرد ایمن و بدون مشکل را در صنعت ارائه می‌کنند تا به‌این نحو در کل دنیا شرایط صنعتی به‌نحو قابل قبولی باشد.

با این توضیحات به‌نظر می‌رسد یک مهندس موفق، شخصی است که علاوه بر داشتن اطلاعات کافی در مورد پایه‌ی مسائل مربوط به حیطه‌ی کاری خود، اطلاعات مناسبی نیز در مورد استانداردها داشته و بر استانداردهای مرتبط با کار خود مسط باشد.

 علاوه بر این استانداردها، موسسات دیگری نیز به تدوین و ارائه استاندارد پرداخته‌اند که به مرور برخی از استانداردهای مهم و مرتبط با شرایط کاری مهندسان خوردگی معرفی خواهد شد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی