حفاظت از خوردگی

وبلاگ تخصصی خوردگی و حفاظت کاتدی

وبلاگ تخصصی خوردگی و حفاظت کاتدی


حفاظت از خوردگی

جهت آموزش و انجام پروژه های حفاظت کاتدی و محافظت از خوردگی با نازل ترین قیمت در سراسر ایران با شماره 09106752588 و 09132050479 (جاوید) تماس حاصل فرمایید.
جهت تحلیل نمودارهای EIS، نایکوئیست، باد (Bode)، تافل و دیگر آزمون های خوردگی با شماره های بالا تماس حاصل فرمایید
جهت ترجمه متون توسط مجرب ترین کادر ترجمه و همچنین انجام پروژه ها و تحقیقات مرتبط با خوردگی و اکسیداسیون، با ایمیل javidparvar@gmail.com مکاتبه فرمایید
برای پاسخگویی به سوالات و مسائل مربوط به خوردگی با ایمیل و شماره تماس های بالا ارتباط برقرار نمایید
جهت همکاری در زمینه های مرتبط با خوردگی (ترجمه، پژوهش، آموزش و همکاری در انجام پروژه ها) رزومه خود را به ایمیل بالا ارسال نمایید.
جهت انجام نگارش، صفحه آرایی، ویرایش و... مرتبط با پایان نامه های دانشجویی با شماره های بالا تماس حاصل فرمایید

پاسخ سوال شما اينجاست(حتما ببينيد)!

وبسايت تخصصي خوردگي

کانال تلگرامي خوردگي

کانال تلگرام خوردگي

تست مایعات نافذ

چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۱ ب.ظ

تست مایعات نافذ روشی است مناسب برای پیداکردن عیوبی که به سطح راه دارند در مواد غیرمتخلخل و دیگر مواد . انواع عیوب قابل کشف با این روش ترک ها، درزها رود هم افتادگی ها ، لایه های سرد، انباشتگی ها و حفره ها هستند.

در اصل  مایع  نافذ در سطح مورد آزمایش اعمال شده و اجازه داده می شود  به عیوب داخل شود. سپس همه مایع نافذ اضافی پاک می شود. آن قسمت خشک شدهو آشکارساز اعمال می شود. آشکارساز هر دو عمل خشک کردن و جذب کردن مایع نافذ به دام افتاده در عیوب را انجام می دهد و قابل رویت  بودن  نشانه های مایع نافذ در پس زمینه را افزایش می دهد. رنگ در مایعات نافذ  یکی از مواد یا رنگی  قابل رویت زیر نور سفید  یا  فلورسنتی قابل رویت زیر نور فرابنفش  می باشد.

 

 T-610حوزه:

 T-610.1وقتی که با رجوع به کد بخش حوزه تعیین شد این مقاله شرح می دهد چه روش تست مایعات نافذی  باید مورد استفاده قرار بگیرد . شرح فهرست زیر جزئیاتی را فراهم می کند  که  ممکن است در روشی خاص کدام استاندارد SE مورد استفاده قرار گیرد:

(a): SE-165، استاندارد تمرینی برای بازرسی به روش مایعات نافذ

(b): SE-1209 ،روش آزمایش استاندارد برای مایع نافذ فلورسنتی قابل شستشو با آب

(c): SE-1219، روش آزمایش استاندارد برای مایع نافذ فلورسنتی قابل شستشو با حلال

(d):SE-1220،روش آزمایش استاندارد برای مایع نافذ  رنگی  قابل شستشو با حلال

 

T-610.2 وقتی این مقاله تعیین شد با رجوع به کد بخش روش مایعات نافذ شرح داد این مقاله باید مورد استفاده قرار گیرد با مقاله 1 ، نیازهای کلی.

 

T-610.3 تعریف اصطلاح مورد استفاده در این مقاله ضمیمه الزامی 1 در این مقاله است.

 

T-620 کلی

T-621 روش کار

 

T-621.1 روش اول.  تست مایعات  نافذ  باید  انجام  شود  با  روشی  که  حداقل اطلاعات شرح ذیل در آن مطرح شده باشد:

 

(a): مواد ، حالات ، اندازه ها و حوزه آزمایش

(b): نوع  ست مایع  نافذ  پاک کننده ، امولسیونی ، آشکارساز ( شماره  یا حرف تولیدکننده اگر موجود باشد)

(c): جزئیات  روش تمیز کردن و خشک  کردن  شامل  تمیز کردن  مواد  مورد استفاده و حداقل زمان برای خشک شدن

(d): جزئیات روش اعمال مایع نافذ: طول زمان باقی ماندن مایع نافذ روی سطح و دمای محیط ، سطح و مایع نافذ در طول آزمایش در رنج 60 تا 125 درجه F

(e): جزئیات روش پاک کردن مایع نافذ اضافی از سطح و خشک کردن سطح قبل از اعمال آشکارساز

(f): جزئیات روش اعمال آشکارساز و طول زمان آشکارسازی قبل از تفسیر

(g): جزئیات روش تمیزکاری نهایی

 

T-621.2 روش تجدید نظر

روش تجدید نظر ممکن است مورد نیاز باشد وقتی:

 

(a): هرگاه تغییر یا جانشینی انجام شود در نوع یا گروه خانواده مواد نافذ ( شامل آشکارسازها ، امولسیونی ها و غیره) یا روش آزمایش

(b): هرگاه تغییر یا جانشینی در نوع تمیز کردن مواد انجام شود

(c): تغییری در بخشی از روش که باعث بسته شدن خلل و فرج عیوب سطحی یا مزاحمت مواد ته نشین روش تمیزکاری سنگ ریزه شویی یا اسید می شود

 

T-630 تجهیزات

T-631 مواد نافذ

اصطلاح مواد نافذ مورد استفاده در این مقاله شامل همه مواد نافذ ، حلال ها یا عوامل پاک کننده ، آشکارسازها و غیره مورد استفاده در آزمایش است

 

T-640 نیازها

T-641 کنترل ناخالصی ها

کاربر این مقاله باید به دست بیاورد مقدار ناخالصی ها را  برای همه  مواد  نافذ مورد استفاده روی آلیاژهای پایه نیکل ، فولاد زنگ نزن و تیتانیوم . تصدیق باید شامل سازندگان مواد نافذ ، شماره بسته و نتایج به دست آمده از آزمایش طبق (a) و (b) زیر. این نتایج باید نگه داشته شود به عنوان نیاز با رجوع به کد بخش.

(a): وقتی آزمایش روی آلیاژهای پایه نیکل انجام می شود باید همه مواد به طور انفرادی تجزیه شوند به منظور یافتن مقدار سولفور

 

(1): یک نمونه مواد نافذ به استثنای مواد پاک کننده باید فراهم شود  برای تجزیه حرارتی. مواد در ظرفی شیشه ای به قطر نامی 150 میلی متر در دمای 194 تا 212 درجه F ( 90 تا 100 درجه C ) برای مدت 60 دقیقه قرار داده می شوند.

 

احتیاط: فراهم کردن تهویه کافی برای پراکندن و ساطع کردن بخارات.

 

(2): تجزیه مواد ته نشین باید پیروی کند از:

اگر مواد ته نشین کمتر از 0025/0 گرم باشد مواد مورد قبول اند بدون  تجزیه بیشتر. اگر مواد ته نشین 0025/0 گرم یا بیشتر باشد نشان می دهد (1)(a) باید تکرار شود و مواد ته نشین تجزیه می شوند  طبق  SD-129  یا  SD-1552 .

متناوبا  مواد ممکن است تجزیه  شوند  طبق SD-129  یا  تجزیه  شوند  طبق

SD-516 روش B .مقدار سولفور نباید فراتر رود از 1% وزن مواد ته نشین.

 

(3): یک نمونه مواد پاک کننده باید فراهم شود برای تجزیه حرارتی. مواد در ظرفی شیشه ای به قطر نامی 150 میلی متر در دمای 194 تا 212 درجه F

(90 تا 100 درجه C ) برای مدت 60 دقیقه قرار داده می شوند.

 

احتیاط: فراهم کردن تهویه کافی برای پراکندن و ساطع کردن بخارات

 

(4): تجزیه مواد ته نشین باید پیروی کند از:

اگر مواد ته نشین کمتر از 005/0 گرم باشد مواد مورد قبول اند بدون  تجزیه بیشتر. اگر مواد ته نشین 005/0 گرم یا بیشتر باشد نشان می دهد (3)(a) باید تکرار شود و مواد ته نشین تجزیه می شوند  طبق  SD-129  یا  SD-1552 .

متناوبا  مواد ممکن است تجزیه  شوند  طبق SD-129  یا  تجزیه  شوند  طبق

SD-516 روش B .مقدار سولفور نباید فراتر رود از 1% وزن مواد ته نشین.

 

(b): وقتی آزمایش روی فولاد زنگ نزن یا تیتانیوم انجام می شود باید همه مواد به طور انفرادی تجزیه شوند به منظور یافتن مقدار کلرین و فلورین.

 

(1): یک نمونه مواد نافذ به استثنای مواد پاک کننده باید فراهم شود  برای تجزیه حرارتی. مواد در ظرفی شیشه ای به قطر نامی 150 میلی متر در دمای 194 تا 212 درجه F ( 90 تا 100 درجه C ) برای مدت 60 دقیقه قرار داده می شوند.

 

احتیاط: فراهم کردن تهویه کافی برای پراکندن و ساطع کردن بخارات.

 

(2): اگر مواد ته نشین 0025/0 گرم یا بیشتر باشد روش (1)(b) بالا باید تکرار شودمواد ته نشین ممکن است تجزیه شوند طبق SD-808 و حجم کل  نباید  فراتر رود از 1% وزن یا متناوبا ته نشین تجزیه شود طبق SE-165  پیوست 2  برای کلرین و SE-165 پیوست 3 برای فلورین و مقدار کلرین  و فلورین  نباید  فراتر رود از 1% وزن.

 

(3): یک نمونه مواد پاک کننده باید فراهم شود برای تجزیه حرارتی. مواد در ظرفی شیشه ای به قطر نامی 150 میلی متر در دمای 194 تا 212 درجه F

(90 تا 100 درجه C ) برای مدت 60 دقیقه قرار داده می شوند.

 

احتیاط: فراهم کردن تهویه کافی برای پراکندن و ساطع کردن بخارات

 

 

(4): اگر مواد ته نشین 005/0 گرم یا بیشتر باشد روش (3)(b)  بالا باید تکرار شودمواد ته نشین ممکن است تجزیه شوند طبق SD-808 و حجم کل  نباید  فراتر رود از 1% وزن یا متناوبا ته نشین تجزیه شود  طبق SE-165  پیوست 2  برای کلرین و SE-165 پیوست 3 برای فلورین  و مقدار کلرین  و فلورین  نباید  فراتر رود از 1% وزن.

 

(c): گزینه (a) و (b) بالا در SE-165  پیوست A4 ممکن  است  مورد  استفاده قرار بگیرد برای تعیین آنیون ها  با کروماتوگرافی  یون که تنها ابزار سودمند را فراهم آورده برای اندازه گیری سرعت  مداوم  آنیون ها  به عنوان  مثال  کلراید، فلوراید و سولفات.

 

T-642 آماده سازی سطح

(a): در حالت کلی نتیجه رضایت بخش زمانی به دست می آید که سطح جوش خورده ، رول شده ، قالب گیری شده ، ریخته گری شده آماده شود. آماده سازی سطح با سایش ، براده  برداری  یا  دیگر روش ها  انجام  می شود . تمیزکاری ضروری است زیرا اختلالات می توانند نشانه ها را بپوشانند یا عیوب غیرقابل قبول بدهند.

احتیاط: وضعیت های سطوح مورد آزمایش می توانند در نتیجه اثر بگذارند. در مقاله 24 SE-165 پیوست A1 مربوط است  به  احتیاط های  کلی  مربوط  به وضعیت های سطوح.

 

(b): در هر تست مایعات  نافذ  سطح مورد  آزمایش و همه مناطق مجاور محدوده آزمایش حداقل تا 1 اینچ باید تمیز و خشک شود ، همه کثیفی ها مثل گریس ، پرز،

جوش اضافی، پاشش ، رنگ و روغن و دیگر مواد خارجی که  می توانند سوراخ های سطوح را تار کنند یا در فضای آزمایش داخل شوند پاک می شوند.

 

(c): انواع  عوامل  پاک کننده  که  مورد  استفاده  قرار می گیرند  پاک کننده های گردی مثل گرد صابون ، حلال های آلی ، محلول های پوسته زدا و پاک کننده های رنگ هستند همچنین تغییر دما و فراصوت نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

 

(d): حلال های پاک کننده  باید  متناسب  با  نیازهای  T-641 مورد استفاده  قرار گیرند روش تمیز کردن مورد استفاده در آزمایش بسیار مهم است.

 

T-643 خشک کردن بعد از آماده سازی

بعد از تمیزکردن ، خشک کردن سطح مورد آزمایش با تبخیر طبیعی یا نیروی هوای سرد و گرم انجام می شود. حداقل زمان داده شده برای اطمینان از تبخیر محلول های پاک کننده قبل از اعمال مایع نافذ .

 

T-650 روش

T-651 مهارت

هریک از مایعات نافذ رنگی یا فلورسنتی باید مورد استفاده قرار گیرد با یکی از سه روش زیر:

(a): قابل شستشو با آب

(b): قابل شستشو با حلال

(c): قابل شستشو با پس شناور کننده

ترکیب مواد نافذ رنگی و فلورسنتی با این سه روش شش روش مایعات نافذ را

می دهد.

 

T-652 دماهای استاندارد

استاندارد دمای مایع نافذ و سطح مورد آزمایش نباید زیر 50 F (10C) و بالای 125F (52C) باشد در سراسر آزمایش . گرما یا سرمای موضعی باعث  باقی ماندن دما  در طول آزمایش در رنج 50 تا 125 درجه F (10 تا 52 درجه C) می شود. اینجا محدودیت عمل باعث می شود در دیگر دماها و زمان ها روش های خاص دیگر اعمال شود.

 

T-653 دماهای غیر استاندارد

T-653.1 کلی ، وقتی رفتار یک مایع نافذ  در محدوده رنج دمایی 50 تا 125 درجه F عملی نباشد روش آزمایش برای کیفیت کافی رنج دمایی را بالا یا پایین پیشنهاد می کند این نیازمند استفاده از واحد آلومینیومی ترک دار است که در این مقاله سنجنده مایعات نافذ نامیده می شود.

 

T-653.2 سنجنده مایعات نافذ

سنجنده مایعات نافذ ساخته شده از آلومینیوم ، ASTM B 209 ، نوع 2024،  به ضخامت 3/8 اینچ ، سطح  تقریبی  به  ابعاد  2in*3in  (52mm*76mm) . در مرکز هر صفحه منطقه ای به ضخامت 25mm باید  نشان  زده شود  با  یک مداد رنگی مومی یا رنگ ،در دمای 950F (510C) ،منطقه  نشان زده  شده  باید  گرم شود با  یک چراغ  جوشکاری یا  دستگاهی  شبیه  به  آن  در  دمایی   بین  950F (510C) و 975F (524C)، نمونه فورا باید  فرونشانده شود  در آب سرد که  این روش باعث ایجاد شبکه ای از ترک های مویی روی هر صفحه می شود.

سپس واحد باید با حرارت تقریبی 300F (149C) خشک شود بعد سرد شود بلوک باید قطع شود به دو نیم ، یک نیم از نمونه معین می شود  واحد A و  دیگری واحد B برای تعیین آزمایشات بعدی . شکل T-653.2 . واحدها بریده  می شوند  به  دو تکه A و B جدا از هم  به  ابعاد  2in*3in  (52*76mm) ، می تواند  دو  واحد سنجنده مطابق الگوی ترک مورد استفاده قرار گیرند.

T653.3 کاربرد سنجنده:

(a): اگر خواستید کنترل کنید یک تست مایعات نافذ  را  در دمای  کمتر از 60F (16C) پیشنهاد شده  باید واحد  Bبه  کار برده  شود ، همه مواد سرد شده و نگه داشته شوند  در دمای آزمایش تا سنجش کامل شود ، روش  استاندارد  نشان  داد شرایط مناسب برای به کار بردن واحد A  در رنج  دمایی 50 تا 125 F ( 10تا C52) می باشد ، ترک ها باید سنجیده  شوند  بین واحد های A و B ، اگر نشانه ها بدست  آمدند  زیر وضعیت مورد  آزمایش  روی واحد B ، ضروری است  نتیجه یکسان روی واحد A در طول آزمایش دررنج دمایی 50 تا 125 F 10) تا 52 C)

(b): اگر دمای پیشنهادی برای آزمایش بالاتر از 125F (52C) است ، واحد B باید سرتاسر آزمایش در این دما نگهداشته شود.ترک ها باید سنجیده شوند و شرح داده شوند درT-653.3(a) ، گرچه واحد B  در دمای پیشنهاد شده و واحد A در رنج دمایی 50 تا 125 F 10C)تا 52) است.

(c): روش باکیفیت در دمایی  پایین تر از 50F (10C) باید  باکیفیت تر باشد از دمای (10C)50F .

(d): کنترل روش برای دماهای بالاتر از 125F (52C) باید با بالاتر و پایین تر بودن حد دما برقرار شود و روش باکیفیت در این دماها انجام می شود.

 

(e): نیازها متناوب با T-653.3(a) و T-653.3(b) ، وقتی مایع نافذ رنگی مورد استفاده قرار می گیرد تنها واحد سنجنده قابل استفاده مجاز برای دماهای استاندارد و غیراستاندارد و سنجیدن با عکاسی.

 

(1): وقتی تنها واحد سنجنده و مهارت عکاسی مورد استفاده قرار گیرد ،جزئیات روش شرح داده شده در T-653.3(a) و T-653.3(b) ، واحد باید عمل کند بین هردو مرحله آزمایش، عکس ها باید بدهند بعد  از  روش  دمای غیراستاندارد  و سپس بعد از روش دمای استاندارد ، ترک ها باید  سنجیده شوند بین  دو عکس ، شرایط یکسان برای کیفیت باید اعمال شود در T-653.3(a) .

(2): اولین عکس باید مورد استفاده قرار گیرد در سنجش عکس ها.

 

T-654 محدودیت روش

آزمایش مایع نافذ فلورسنتی نباید ادامه پیدا کند با یک  آزمایش مایع  نافذ  رنگی. مخلوط کردن مواد نافذ از خانواده های مختلف یا سازندگان مختلف مجاز نیست.

بازآزمایی با مایع نافذ قابل شستشو با آب ممکن است سبب  کم شدن  نشانه های مرزی ناشی از عیوب شود.

 

T-670 آزمایش

T-671 اعمال مایع نافذ

مایع نافذ ممکن است به کار برده شود با روشی مناسب مثل غوطه وری، قلم مو

یا اسپری . اگر مایع نافذ به کار برده شده با اسپری از نوع هوای فشرده باشدیک صافی باید گذاشته شود در سرچشمه نزدیک شاخابه که موجب جمع کردن آلودگی ها از قبیل خاک، لای، آب و روغن می شود.

 

T-672 زمان نفوذ

زمان نفوذ بحرانی است. حداقل زمان نفوذ مورد نیاز در جدول T-672 مشخص شده است.

T-673 پاک کردن مایع نافذ اضافی

بعد از صرف زمان نفوذ مایع نافذ ،مایع نافذ باقی مانده روی سطح باید پاک شود.

باید دقت کرد حداقل مایع نافذ از عیوب پاک شود

T-673.1 مایع نافذ قابل شستشو با آب

اضافی مایع نافذ قابل شستشو با آب باید با اسپری آب پاک شود. فشار آب نباید از 50psi (345kpa) فراتر رود و دمای آب نباید از 110F (43C) فراتر رود.

 

T-673.2 مایع نافذ قابل شستشو با پس شناور کننده

با مایع نافذ پس شناورکننده مایع امولسیونی باید به کار برده  شود  با  اسپری  یا غوطه وری . زمان امولسیون شدن بحرانی است و تابع ناهمواری های سطح  و نوع ماده امولسیونی به کار برده شده است. مخلوط باید پاک شود با اسپری آب ،

روش مورد استفاده با روش قابل شستشو با آب یکسان است.

 

T-673.3 مایع نافذ قابل شستشو با حلال

اضافی مایع نافذ قابل شستشو با حلال  باید  پاک  شود با پارچه  یا  دستمال  جاذب باقیمانده مایع نافذ باید پاک شود با یک دستمال ترشده با حلال.باید دقت کرد اجتناب شود از اینکه حلال بعد از اعمال مایع نافذ و قبل از آشکارسازی روی  سطح  زده شود.

 

T-674 خشک کردن بعد از پاک کردن مایع نافذ اضافی

(a): برای قابل شستشو با آب و پس شناور کننده سطح ممکن است خشک شود با مواد پاک کننده یا با گردش هوا ،دمای سطح نباید بالاتر از 125F (52C) رود.

 

(b): برای قابل شستشو با حلال سطح ممکن است خشک شود با تبخیر طبیعی یا فشارهوا.

 

T-675 آشکارسازی

آشکارساز باید اعمال شود بلافاصله بعداز پاک کردن مایع نافذ ، فاصله  زمانی نباید از زمان گفته شده در روش بیشتر شود . نارسایی ضخامت پوشش  موجب نشان ندادن خوب عیوب می شود و زیاد بودن ضخامت پوشش آشکارساز باعث ماسک شدن عیوب می شود .

با مایع نافذ رنگی فقط آشکارساز تر مورد استفاده قرار می گیرد. با  مایع  نافذ فلورسنتی آشکارساز خشک یا تر ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.

 

T-675.1 اعمال آشکارساز خشک

 آشکارساز خشک باید اعمال شود در سطوح خشک با پاشیدن ملایم، پودرپاشی دستی، پودرپاشی تفنگی یا وسایل دیگر.

 

T-675.2 اعمال آشکارساز تر

اعمال نوع تر به روش سوسپانسیونی است ،آشکارساز باید سراسر سطح به اندازه کافی پراکنده شود.

(a): اعمال آشکارساز آبی: آشکارساز آبی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد در یکی از سطوح خشک یا تر، آن باید اعمال شود با غوطه وری، اسپری، قلم مو یا دیگر وسایل،  بالای تمام سطح مورد آزمایش را می پوشاند . زمان  خشک  شدن ممکن است  با هوای گرم کاهش داده شود ، دمای سطح  نباید  از 125F (52C) بالاتر رود.

(b): اعمال آشکارساز غیرآبی: آشکارساز غیرآبی باید به کار برده شود فقط در سطح خشک . باید اعمال شود با اسپری ، ممکن است با قلم مو نیز اعمال شود.

خشک کردن باید با تبخیر طبیعی انجام شود.

T-675.3 زمان آشکارسازی برای تفسیر نهایی شروع می شود فورا بعداز اعمال آشکارساز خشک یا خیلی زود پس از اعمال آشکارساز تر پوشش خشک می شود.

حداقل زمان آشکارسازی باید رجوع شود به جدول T-672

 

T-676 تفسیر

T-676.1 تفسیر نهایی

تفسیر نهایی باید در ظرف 7 تا 60 دقیقه بعد از آشکارسازی انجام شود.

T-676.2 مشخص کردن نشانه ها

نوع عیوب  برای  ارزیابی  مختلف هستند ، اگر آشکارساز بیش از اندازه  پخش  شود در این وضعیت  موجب  کم شدن  قدرت  مشاهده  می شود. شکل  نشانه ها

در طول اعمال آشکارساز ممکن است کمک کند به مشخص کردن و تعیین کردن مقدار و اندازه نشانه ها.

 

T-676.3 مایع نافذ رنگی

با یک مایع نافذ رنگی شکل  آشکارساز باید با  پوشش یک شکل سفید  باشد . لکه های آشکارساز باعث می شود رنگ قرمز از عمق خارج شده و عیوب سطحی را نمایش دهد.نشانه ها  قابل رویت اند با یک لامپ صورتی ، تمیز کردن زیاد نشانه ها یا تمیز کردن ناکافی باعث تفسیر سخت پس زمینه می شود . حداقل شدت  نور

50fc (500lx) لازم است برای حساسیت کافی در طول  آزمایش  برای  ارزیابی نشانه ها.

 

T-676.4 مایع نافذ فلورسنتی

با مایع نافذ فلورسنتی روش در اصل یکسان است با T-676.3 با این استثنا که آزمایش باید انجام شود زیر نور فرابنفش که نور سیاه نامیده می شود.

(a): باید در منطقه تاریک انجام شود

(b): آزمونگرباید بماند در منطقه تاریک حداقل 1 دقیقه برای وفق دادن چشم های

 اوبا مشاهده منطقه تاریک برای انجام  آزمایش . اگر آزمونگر می پوشد عینک یا لنز آن ها نباید دارای حساسیت نسبت به نور باشند.

(c):  به لامپ سیاه باید اجازه داده شود گرم شود حداقل برای 5 دقیقه قبل از اندازه گیری شدت نور فرابنفش ساطع شده.

(d): شدت نور سیاه باید اندازه گیری شود با یک نورسیاه سنج .  شدت  نور  سیاه باید اندازه گیری شود هر 8 ساعت یکبار یا هروقت ایستگاه کاری تغییر کند.

 

T-680 ارزیابی

(a): همه نشانه ها باید ارزیابی شوند با حد پذیرش استاندارد و رجوع به کد بخش.

(b): عیوب در سطح باید نشان داده  شوند  با خارج  شدن  مایع  نافذ ،  اختلالات موضعی سطح ناشی از نشانه های ماشینی یا  دیگر  وضعیت های  سطوح ممکن است موجب تولید عیب دروغین شود.

(c): مناطق وسیع فلورسنتی یا رنگی که می تواند بپوشاند نشانه ها را عیوب در آنها غیرقابل قبول اند و این مناطق باید تمیز شده و دوباره امتحان شوند.

T-690 مستندسازی/ ثبت

T-690.1 مستندسازی/ ثبت باید انجام شود طبق رجوع به کد بخش.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی